sobota, 5 marca 2011

Ważny krok - decyzja o założeniu rachunku maklerskiego

Wybór rachunku maklerskiego

Tutaj ukłon w stronę bloggera blofi.pl i jego artykułu z rankingiem kont maklerskich. Wielkie dzięki - wybrałem 1 pozycję z tego rankingu( X - Trade Brokers), prowizja przy kupowaniu papierów wartościowych w porównaniu z innymi domami maklerskimi jest naprawdę konkurencyjna. Strona może nie jest tak przejrzysta jak np ta w mBanku, jednak to żaden argument, bo prowadzenie konta w obu przypadkach jest bezpłatne, więc można korzystać z nich wymiennie.



Czy nie boję się ryzyka?

Oczywiście, że się boję, byłbym głupi jakbym się nie bał. Zmieniło się jednak dużo w moim nastawieniu. Strach przestał być moją blokadą, a motorem napędowym. Koniec z wymówkami, by osiągnąć sukces trzeba podejmować odważne decyzje i poszerzać horyzonty. Długo zwlekałem z tym, żeby z giełd wirtualnych i wirtualnych pieniędzy przejść na giełdę papierów wartościowych z realną gotówką. Mógłbym grać jeszcze lata wirtualnymi pieniędzmi, ale tak naprawdę niczego więcej by mnie to nie nauczyło. Grając wirtualnymi pieniędzmi moje inwestycje nie były przemyślane z prostego powodu- nie bałem się straty tych pieniędzy. Inwestując prawdziwe pieniądze, 5 razy zastanowię się zanim podejmę decyzję. Dzięki temu prędzej się czegoś nauczę.


Co jeśli stracę?

Dostanę dzięki temu kolejną lekcje. Nie ma szybszej i bardziej skutecznej metody niż uczenie się na własnych błędach. Jeśli nie będę popełniał tych samych błędów to będzie mi szło coraz lepiej i osiągnę upragniony cel. Mądrzej oczywiście byłoby się uczyć na błędach innych, ale nie mam takiej możliwości :p Na pewno ciśnienie mi podskoczy gdy zobaczę korektę i wartość portfela zacznie spadać. Przed większymi stratami uchroni mnie zlecenie STOP LOSS, jeśli oczywiście papier nie straci płynności.

4 komentarze:

  1. Cieszę się, że mogłem w jakiś sposób służyć pomocą. Pamiętaj, że w eMakler trzeba chociaż raz na rok kalendarzowy wykonać jakąś transakcję, bo inaczej trzeba zapłacić 30 zł za nieaktywny rachunek maklerski. Mam jeszcze konto eMakler, ale w tym roku nie planuję z niego korzystać, więc pewnie w listopadzie zamknę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia. Też nie tak dawno stawiałem pierwsze kroki na giełdzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre konto maklerskie proponuje również Alior Bank, warto zapoznać się również z jego ofertą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważna decyzja więc trzeba wziąć wszystkie za i przeciw i poważnie się zastanowić

    OdpowiedzUsuń